• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Sällskap längs vägen? Cykla Gävle-Amsterdam

Hej,

Imorgon lördag 30 Juni börjar jag trampa från Valbo utanför Gävle till Amsterdam.

Har som mål att ta ca 8-12 mil per dag, beroende på väder, vind och dagsform. Jag har med mig enmanstält och ett litet enmanskök. Var tredje-fjärde dag blir det camping/vandrarhem för att ordna med det praktiska.

Min rutt går:
Valbo, start
Fagersta
Örebro
Mariestad
Trollhättan
Göteborg
Båt till Frederikshavn
Söder ut genom danmark
Genom Tyskland
In i Nederländerna till Amsterdam, mål.

Utanför sverige är rutten knappt planerad. Målet är att ta mig till Amsterdam på ~20 dagar och sedan blir det ett par dagar på plats, eller i närområdet i en vecka.

Jag är dock öppen för infall och ändringar av slutmål, så länge det finns en flygplats som tar mig hem till Sverige (Arlanda) i närheten.

Om någon råkar befinna sig i närheten av min rutt och vill slå följe delar av vägen vore det trevligt. Det är bara att höra av sig här på utsidan med ett meddelande, gärna med telefonnummer så att jag slipper slösa batteritid på att skriva mail osv.

Trevlig sommar alla!

//Simon

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Häftig resa! Jag hade gärna cyklat med en bit om du hade haft vägarna förbi Stockholm. Lycka till, och håll gärna tråden lite uppdaterad med hur det går :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips