Säkringsinfo om två leder sökes

Jag har slängt upp frågan lite var som men inte här, so here goes...

Det finns några fina linjer i den nya Östergötlands föraren som lockar. Jag undrar om någon här har gjort någon av dem och kan bidra med lite säkringsinfo. De två jag främst undrar över är "Sammy Dahlman står" på Jällsjöklippan och "Crack å Frollick" på Granredsberget. På bilderna ser de ganska välsäkrade ut. Har någon några rekomendationer gällande säkringar utöver standard rack på dessa två leder?

Med risk för att få din fråga och tråd, att omedelbart fara iväg i fel riktning så föreslår jag att du möjligen summariskt anger vad de menar med standardrack.
(Dessa leder vet jag inte ens var de ligger.)

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Med risk för att få din fråga och tråd, att omedelbart fara iväg i fel riktning så föreslår jag att du möjligen summariskt anger vad de menar med standardrack.
Själv tycker jag inte att uttrycket behöver vara så krånglig men jag insåg senare att någon skulle kommentera just "standard rack" så jag får skylla mig själv lite... Standard rack för mig ett kilset och en bunt cammar från typ #.75 till #3 Camalot. Sen att jag brukar ha mera med mig är en annan sak, med standard syftar jag på vad man kan hitta i de allra flestas rack när de klättrar trad... Jag ber om ursäkt för denna otydlighet...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips