Säkra absid för hund

Behöver brainstorma lite för att få till en lösning så att vi kan ha hundarna i absiden, utan att de kan rymma.

Några saker jag har funderat över:

1. Sy / limma fast ett nät (typ myggnät) på insidan mha av någon kardborrebandslösning. Nätet ska gå att fästa i backen, typ med tältpinnar eller nåt. Denna lösning kräver ju en hel del arbete för att få på plats.

2. Få in någon slags bur...

3. Gräva vallar över tältduken...

4.

Alla förslag är bra!

Behöver brainstorma lite för att få till en lösning så att vi kan ha hundarna i absiden, utan att de kan rymma.

Några saker jag har funderat över:

1. Sy / limma fast ett nät (typ myggnät) på insidan mha av någon kardborrebandslösning. Nätet ska gå att fästa i backen, typ med tältpinnar eller nåt. Denna lösning kräver ju en hel del arbete för att få på plats.

2. Få in någon slags bur...

3. Gräva vallar över tältduken...

4.

Alla förslag är bra!

1. allt sånt går att slita/tugga bort.
2. funkar ju, men kanske lite tungt att bära med sig ;)
3. hundar kan som bekant gräva.
4.?

Mitt tips om du nu nödvändigtvis ska ha hundarna i absiden: jordskruv med extremt kort koppel.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Alla förslag är bra!

1. Jordskruv

2. Lydnad

3. Vad är det för ras, det finns tygburar som vänstervarvarna använder.

4. Vâr jycke sover inne i tältet.

Jo hundarna i tältet har vi oxå haft, grejen är att sist vaknade vi med fästingar krypandes på kroppen. Och mitt i natten, och i en sovsäck så var detta ingen höjdare.

Raserna är: Schäfer och Labrador.

Schäfern går ingenstans, men labben är lite lurigare.

Jordskruv kan funka, är lite sådär till att låta dem sova kopplade, men o andra sidan har de ju inte mycket till plats att springa omkring på.

Tack för alla svar!

Jo hundarna i tältet har vi oxå haft, grejen är att sist vaknade vi med fästingar krypandes på kroppen. Och mitt i natten, och i en sovsäck så var detta ingen höjdare.

Jordskruv kan funka, är lite sådär till att låta dem sova kopplade, men o andra sidan har de ju inte mycket till plats att springa omkring på.

Tack för alla svar!

För att slippa problemet m fästingar kan du ha m en kam/liten karda som du snabbt kammar igenom hundarna m innan de får krypa in i tältet.

& de har väl fästinghalsband el Frontline??

Att låta de sova kopplade om de é ovana vid det é ingen höjdare, särskilt inte 2 st i en trång absid..

Hundhandduk é oxå att rekommendera, dock inte pga fästingar :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips