Ryggsäckar från Granite Gear

Blev du nöjd med ryggan? :)

Hej!
Ursäkta mitt sena svar... jag har bara hunnit använda ryggan vid en kortare vandring med en övernattning i augusti förra året. Gissningsvis bar jag då ca 12 kg. Gillar utformningen och funktionerna speciellt i förhållande till vikten. Kände av midjebältet mer än jag brukar, det är rätt lite stoppning där, men inte mindre än min förra säck som var en gammal Haglöfs Skarja. Därför tror jag det har att göra med att jag inte fick till inställningarna helt korrekt.

Till våren hoppas jag hinna med någon längre tur! Har du hunnit testa din? :)

Hej!
Ursäkta mitt sena svar... jag har bara hunnit använda ryggan vid en kortare vandring med en övernattning i augusti förra året. Gissningsvis bar jag då ca 12 kg. Gillar utformningen och funktionerna speciellt i förhållande till vikten. Kände av midjebältet mer än jag brukar, det är rätt lite stoppning där, men inte mindre än min förra säck som var en gammal Haglöfs Skarja. Därför tror jag det har att göra med att jag inte fick till inställningarna helt korrekt.

Till våren hoppas jag hinna med någon längre tur! Har du hunnit testa din? :)

Massdrop-säcken har blivit liggande helt oanvänd, jag använde 38L-versionen förra sommaren!
38L-säcken har samma bärsystem och är rymlig nog att jag kunde vara självförsörjande i 8 dagar med tält runt om Abisko/Kebne, cirka 14kg vägde den in på vid start och hela den turen så satt den väldigt bra, är jättenöjd!

Har haft den några kortare turer också och på en 2-dagars så fick jag skav vid höften, tror att tröjan legat konstigt under avbärarbältet för annars har den suttit bra på mig.

Överväger att sälja Massdrop-säcken men känner samtidigt att den kan vara bra att ha kvar om jag vill åka på en längre tur eller bara vill ha med mig lite extra - sen är den väldigt snygg också! :)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Massdrop-säcken har blivit liggande helt oanvänd, jag använde 38L-versionen förra sommaren!
38L-säcken har samma bärsystem och är rymlig nog att jag kunde vara självförsörjande i 8 dagar med tält runt om Abisko/Kebne, cirka 14kg vägde den in på vid start och hela den turen så satt den väldigt bra, är jättenöjd!

Har haft den några kortare turer också och på en 2-dagars så fick jag skav vid höften, tror att tröjan legat konstigt under avbärarbältet för annars har den suttit bra på mig.

Överväger att sälja Massdrop-säcken men känner samtidigt att den kan vara bra att ha kvar om jag vill åka på en längre tur eller bara vill ha med mig lite extra - sen är den väldigt snygg också! :)

Aha! Min packning är än så länge rätt skrymmande (stort tält och syntetsäck) så jag behöver utrymmet. Men förhoppningsvis så blir det ny sovsäck och tält till denna säsong, och då blir den nog lite för stor. Jag har använt min rygga till nån vanlig resa också, och då tycker jag 60l är rätt lagom!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips