Ryggsäck dagsturer?

Tjena!

Söker efter en bra ryggsäck för dagsturer, ska funka för enklare vandring, gå till stranden eller bara till vardagen. Krav är att ett mindre fack för nycklar telefon mm ska finnas, även hållare på utsidan för 1-2 vattenflaskor och vadderade axelremmar.

Länka gärna! Pris runt 500 lappen, plus/minus ett par hundra

En ICA-påse i plast kanske? Endast 7 kr.
Allvarligt talat har jag ingen pejling på ryggsäckar i det prissegmentet, lätta säckar brukar va dyra typ snarare 5000 kr.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Delar CampDavids synpunkter, har i 50 år klarat mig med en enfacks Fjällräven för 70:- 30 liter.
Bärkasse i papp kan gå oxså.
Googla 40 l ryggsäckar och du skall finna.

go tur

Själv gillar jag den här: https://rodastjarnan.com/vaskor-och-ryggsackar/norsk-armeryggsack-8651 - som jag använder som "dagturssäck". Jag är osäker på volymen, men "lagom" för att få med sig vad man vill för kanske någon övernattning och inte för dyr. Det är _väldigt_ mycket ryggsäck för de pengarna, tycker jag. Inte speciellt ny i design och inte speciellt "flashig" - men _oerhört_ skön att bära. Jag tycker själv väldigt mycket om både att sidofickorna faktiskt håller (mer än) en vattenflaska på 1 liter (jag brukar använda Nalgenes flaskor) var - och jag har fortfarande plats att stoppa t.ex. yxa eller nåt i kanalen innanför sidofickan. Priset tycker jag är möjligen i högsta laget (för gammalt avlagt militärt överskott) - men ryggsäcken är en Bergans-säck - och designen är ju väldigt klassisk.

Kanske skulle det kunna vara något?

Tjena!

Söker efter en bra ryggsäck för dagsturer, ska funka för enklare vandring, gå till stranden eller bara till vardagen. Krav är att ett mindre fack för nycklar telefon mm ska finnas, även hållare på utsidan för 1-2 vattenflaskor och vadderade axelremmar.

Länka gärna! Pris runt 500 lappen, plus/minus ett par hundra
Har du kollat på dom svenska näthandlarna.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips