Ruttberäkningsproblem med 60C

Min 60C har börjat trilskas.
Om jag ”visar grundkartan” sker ruttberäkning på denne och inte på CitySelect som faktiskt finns inladdat och också visas!

Om jag döljer grundkartan får jag felmeddelandet
”Ruttberäkningsfel: Inga vägar nära startpunkten.” (befinner mig på en väg som grundgartan saknar).

Alltså syns CitySelect på skärmen, men den används inte.

Jag har provat med master reset, men det hjälpte inte.
Mjukvaran i GPSen är ver 4.00

Någon som vet vad det kan vara för fel?

Ruttberäkningsdata?

Har du även överfört ruttberäkningsdatat när du överfört City Select-kartorna till Din GPS?

I fliken Kartor i Mapsource finns det en checkbox längst ner där Du sätter en bock om Du ska kunna göra ruttberäkningar i Din GPS.
/Leffe

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Re: Ruttberäkningsdata?

svlcm; sa:
Har du även överfört ruttberäkningsdatat när du överfört City Select-kartorna till Din GPS?

I fliken Kartor i Mapsource finns det en checkbox längst ner där Du sätter en bock om Du ska kunna göra ruttberäkningar i Din GPS.
/Leffe
:-(
Ja tusan, den finessen har jag glömt!

Har aldrig velat överföra utan ruttberäkning, så jag vet inte varför jag inte hade det förbockat. Kanske på något sätt när jag strulade med friluftskartan...

Hur som helst, nu funkar det. TACK!
:)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips