rossignol sommet för tunga eller?

Har hyrt ett par rossignol sommet och åkt telemark-pist med dem (kabelbindinig) och var nöjd men undrar om de är för tunga för toppturer?


/Patrik..tornkvist@telia.com kunde varit @telis.com ;-)
 
inga skidor är för tunga...

Hejsan !
Min åsikt är att utförsåkningen kan inte prioriteras nog mycket, så därför tycker jag att så länge man inte ska tävla i skidalpinism så är inga skidor för tunga.


Det är väl snarare beträffande val av pjäxor man kan spara vikt.


MVH Mats Frank, Umeå
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.