Rodermontage på Artisan SC.

Kan någon svara på om man måste köpa rodret hos SWIMA eller finns det andra bra alternativ? Jag har hört att man ska fylla med "gucka" i aktern innan man borrar i ett rör som blir rodrets axel. Varför inte borra å montera röret först och sedan fylla med "guckan" efteråt?? Måste bli mycket mindre att borra och lättare att få allt rakt. ALLA tips är varmt välkomna. Söker även en paddelkompis för att glida runt med i norra Stockholms skärgård.

Sent svar

Jag antar att du har en äldre Artisan 2000.de första var inte klara för roder.Om du inte förstärker (fyller
aktern )innan du borrar, så finns det en risk att när borren ska ut genom genom botten är risken stor att
borren hugger och du kan få brytskador. det är också rakarns svårt att lyckas få borren att gå rätt väg.
Ytan borren ska igenom är både lutande och har V form.
Jag har monterat ett otal roder och har försökt utan förstärkning med dåligt resultat.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips