Ringstind, modifieringar

Jag har ett Ringstind som är modifierat inspirerat av flera användare både här på Utsidan och andra forum. Och @joanna som vanligt :)

Jag har bland annat gjort så att man kan ha dörren halv-öppen utan fladder med hjälp av ett extra tältpinnefäste som Helsport var vänliga nog att posta till mig utan kostnad.

Jag sydde fast det i nederkant av dörren ungefär rakt under den stropp som man ska rulla upp dörren med som finns närmast dragkedjan. Insåg sen att jag borde placerat den lite närmare fotänden, men men.

Jag är ganska nöjd men jag tycker det blir lite väl spänt ibland mellan tältpinnefästet och stroppen. Stroppen sitter ju i en söm, så om den belastas påverkas stroppen så att sömmen kan börja läcka. Och kanske även går sönder till slut. Någon annan som har gjort en liknande modifiering, utan att skapa detta problem?

Jag gissar att det hade hjälpt att placera fästet närmare fotänden, men jag vet inte riktigt hur mycket det hade hjälpt. Någon som har någon idé, eller kanske rent av vill skicka bild på hur ni gjort?

Kan ju vara försiktig och inte spänna för mycket men skulle vilja att det fungerade bättre ändå.

IMG_20210812_073820_512~2.jpg


På denna bild syns inte mitt tältpinnefäste men det är placerat rakt under och skapar alltså spänningen i stroppen som ni ser på bilden.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
PetNor En sån här rörkoppling? Gör det själv 11
PetNor Lätt lock till kokkärl i plast el trä Gör det själv 12

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...