Rimlig tid för svar, reklamation

Reklamerade en Goretex-jacka hos en handlare här i Stockholm, för lite drygt en månad sedan.

Funderar på vad som är rimlig väntetid innan någon slags besked från dem. Jag ringde dem för två veckor sedan och frågade vad status var, och då sa de att de skickat den till generalagenten, och att de inte visste något mer.

Ska det vara så svårt för agenturen att kolla på jackan och avgöra om det är materialfel eller inte, och sedan reda ut det hela; antingen via reparation eller ersätta med ny jacka?

Är jag gnällig när jag tycker att fyra veckor börjar närma sig gränsen för vad som är rimligt?
 
Det beror lite på...
Om jackan är äldre än 3 år, så att du inte har stöd av konsumentköplagen, så är du utlämnad till Gore-garantin och då får du nog snällt vänta.

Om jackan däremot är nyare än 3 år så ska du enligt lagen inte behöva vänta "för länge". En månad tycker jag är för mycket i det fallet.
 
Jackan köptes någon gång i mars i år. Jag uppmärksammade onormalt slitage och lämnade in den för dryga månaden sedan.

Ska ringa dem i dag. Något borde man väl höra ifrån dem...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
seobserver Rimlig väst Kläder 7
76 Laga kängor? kort om tid Kläder 1
Tiran Lundhags kängor, storlek? Snabbt svar önskas!! Kläder 29
sandwichman Jörnkängan? Frågor som kräver svar! Kläder 29

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.