Reklamerade en Goretex-jacka hos en handlare här i Stockholm, för lite drygt en månad sedan.
Funderar på vad som är rimlig väntetid innan någon slags besked från dem. Jag ringde dem för två veckor sedan och frågade vad status var, och då sa de att de skickat den till generalagenten, och att de inte visste något mer.
Ska det vara så svårt för agenturen att kolla på jackan och avgöra om det är materialfel eller inte, och sedan reda ut det hela; antingen via reparation eller ersätta med ny jacka?
Är jag gnällig när jag tycker att fyra veckor börjar närma sig gränsen för vad som är rimligt?
Funderar på vad som är rimlig väntetid innan någon slags besked från dem. Jag ringde dem för två veckor sedan och frågade vad status var, och då sa de att de skickat den till generalagenten, och att de inte visste något mer.
Ska det vara så svårt för agenturen att kolla på jackan och avgöra om det är materialfel eller inte, och sedan reda ut det hela; antingen via reparation eller ersätta med ny jacka?
Är jag gnällig när jag tycker att fyra veckor börjar närma sig gränsen för vad som är rimligt?