Rimlig planering Abisko -> Nikkaluokta?

Hade tänkt ge mig ut och vandra i mitten av Augusti i området mellan Abisko och Nikkluokta. Det är däremot min första tur i området, så är osäker på om min planering är rimlig, eller om jag är helt ute och cyklar.

Det jag planerat är följande:

Dag1 (0809)
ankomst ~11:00
Abisko -> Renvaktarstuga S Tjåmuhas (16km)

Dag2 (0810)
Renvaktarstuga -> Mårma (20km)

Dag3 (0811)
Reserv

Dag4 (0812)
Mårma -> Vistas -> Nallo (20km)

Dag5 (0813)
Nallo -> Unna Räitastugan -> Pyramiden -> Kaskavagge (15km)

Dag5 (0814)
Reserv

Dag6 (0815)
Kaskavagge -> Tarfala (10km)

Dag7 (0816)
Tarfala -> Nikkaluokta (20km) - Avresa 16:40

Någonting speciellt jag bör tänka på som solovandrare med hund på ovanstående sträcka?

Spot on!

Jag har själv gått precis samma sträcka, förutom att jag gick igenom Lapporten istället. Jag/vi gick turen på 5 dagar utan reserv, så jag tycker att du har planerat din tur väldigt bra med reservdagarna på rätt ställe :)!

Precis som du så slog vi läger vid Mårma, Nallo och Kaskavagge.

Det enda jag kan tänka på är att det är jäkligt stenig ovanför mårma stugan, men tror inte det var "vassa" stenar, utan mera runda och stora :)!
Även upp mot Unna Räitarstugan är det jäkligt stenigt, block modell.

Passet Knivkammen/pyramiden kan variera, när jag gick där var det ett snöfält som var lätt att forcera, när "creamwolf" gick där så var det mera glaciäris och halt, alt så gick man vid sidan, stenigt.

Samt att nedgången efter renvaktarstugan kan tydligen vara djävulsk snårig om man går lite fel!

Här har du en tråd där vi pratat om precis "din" väg :)!
http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=83587

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips