• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Reskompis Nya Zeeland

Hej! Jag heter Rebecka 18 år från Linköpingstrakten. Jag funderar på att åka till Nya Zeeland nästa höst, stanna och jobba där i ett år. Eller resa runt och dyka, klättra, vandra u name it. Inte helt planerat/bestämt ännu alltså. :) Letar efter någon som är intresserad av att följa med?

hej Rebecka!

Jag tänker åka till Nya Zeeland om två år då jag har tagit studenten.
Jag tänker först jobba, segla o åka skidor o sen se om jag kommer in på nån kul skola.

Vi kanske ses.

/Rasmus

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
hej. jag kommer ev åka till nya zeeland i höst. och kanske stanna ett halvår. men inget bestämt än. men vi kan väl höras lite längre fram!
hälns sofia

Hej Rebecka!
Om du väntar till januari så hade vi kunnat resa tillsammans ;)
Jag kommer att ha två jobb i Sverige ända fram till december för att kunna ha råd att vara i Nya Zeeland utan att behöva jobba där.
Jag planerar att vandra (kanske i Fiordland), stanna upp vid perfekta fototillfällena på vägen och invänta rätta ljuset , dyka, paddla kajak och uppleva både djur och natur och kultur.
/Johanna

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips