Reservdelar Garmin

Hej
Undrar om någon kan tipsa om site som säljer reservdelar till Garmin Foretrex 101? Garmin sverige kräver att man skickar in sin GPS för service för att få en batterilucka samt serieportsplug som jag tänkte sätta dit. Känns overkill för några plastbitar för 10 kr styck. Byta ambandet och dylikt borde heller inte innebära service känns det som.

/Mikael

Jag trådnappar och bumpar denna tråd, för jag undrar hur bra nedanstående GPS-hållare för Cykel är?

http://www.garmin.se/node/6783

Mina funderingar är om den verkligen håller kvar GPS:en om man råkar köra på en rot och om den verkligen når runt ett vanligt mountainbike-styre. Jag hade helst velat ha nått som gick runt GPS:en och som verkligen höll den på plats, för den där lilla plastbiten ser lite vek ut.

Är det någon som har erfarenhet av denna eller känner till en affär i Haninge/Stockholmsområdet som säljer dessa så att man kan gå ner och känna på kvalitén?

P.S Glöm inte att svara på huvudfrågan, för även jag är intresserad av att köpa en extra (begagnad/billig) batterilucka till min GPS, mest för att jag har planer på att göra ett eget cykelfäste till den.

Senast ändrad:

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Cykelfäste till Garmin 60C

När jag köpte min Garmin 60C så tycker jag också att Garmin cykelfäste såg rappligt ut, så jag köpte ett fäste från RAM i stället.

Men även RAM hade en del att önska vad gäller hållfasthet.

trasig_ram_60c.jpg

Så sedan RAM-fäste gått sönder grävde jag djupt i plånboken och köpte ett Touratech och det ska nog till mycket innan det går sönder även om jag bara cyklar på vägar och gator (ej i skogen).

touratech_ovan.jpg

touratech_under.jpg

Mitt råd är köp ett Touratech.

Det finns andra tråder här på utsidan om GPS fästen till cykel och tips på hemmagjorda fästen. Använd sökfunktionen.

Edit
Länk till Touratech http://shop.touratech.se/SE/Catalog/gps-navigatorer/gps_motorcykel/gpsmap_60/01-065-0075-0.html

/Per

RAM fästerna har väll livstids garanti så där borde du kontakta dem för att få den utbytt.

När du säger att du har kontaktat Garmin och fått att du måste skicka in, har du fått det på mail? Jag har nämligen haft liknande fast med GPSmap 60 och det fungerade felfritt. Dem hänvisar till en återförsäljare men det gick smidigt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips