reseförslag önskas för senhösten

Hej!
Jag vill ha förslag på en trevlig vandringsresa under november december. Varaktighet 2-3 veckor, dock gärna lite annat "turistande" en del av tiden. Gärna en någorlunda färdigpaketerad resa. Jag har hyfsad vandringserfarenhet, men är kanske inte topptränad. Alla förslag mottas med glädje!

Tack på förhand,

Jonas

Senast ändrad:
Nära eller fjärran, billigt eller dyrt?

På tre veckor hinner du göra en Everestvandring upp till baslägret. Förslagsvis i oktober (-november). Det finns massor med trekkingföretag i Nepal och några i Sverige som ordnar sådana. Flyget till Nepal kostar en del. Hur mycket en organiserad vandring kostar vet jag inte eftersom jag vandrade i egen regi. Maten och boendet under vandringen är billig. "Annat turistande" hinner du kanske inte med på tre veckor mer än kanske några dagar i och kring Kathmandu.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips