renovera att gammalt campagnolonav

Reservdelar till ett gammalt campagnolo nav?

Tjipp

Det har blivit dax att göra en ordentlig genomgång av den gamla racercykeln som farsgubben kört på i många år nu så jag är på jakt efter lite komponenter till baknavet.
Navet är ett Campagnolo Record Strada och det jag behöver är ny uppsättning av konor, de inre skålarna, nya kulor och även krans och kedja till detta 5-delade nav.
Grejerna har ju rätt många år på nacken, men de håller ju fint så varför skrota en sån hoj redan nu...?

Nån som vet vart man kan tänkas hitta dessa grejer idag?
Förr kunde man väl köpa campagnologrejer genom Monark, är det fortfarande dom som har hand om det hela?

Med nya grejer håller nog cykeln i 25 år till :)
/Ola

ECI eller Fredrikshof

Bodde du i Stockholmstrakten skulle jag rekomendera ett besök på Europeiska Cykelimporten Halmstadsv. 51, Box 2024, 121 11 JOHANNESHOV
ECI är nordens första och största specialaffär för sport- och tävlingscyklar. Etablerad sedan 1954. 08-649 50 20

Du kan ju ringa dem eller maila. Fredrikshofs cykelklubbs forum är ett annat alternativ http://www.fredrikshofscykel.nu lycka till.

Fast cyklarna nuförtiden är faktiskt roligare än de var för 25 år sedan, en ny eller ett par år gammal racer är en bra investering i dig själv...

Thure
[Ändrat av thureb 2002-11-19 kl 21:29]

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Re: ECI eller Fredrikshof

Det får bli ett telefonsamtal imorrn då å se om de kan hjälpa mig.

Visst är de nyare cyklarna kanske roligare och själv siktar jag på att inhandla mig en rätt snart, men farsan lär nog hålla kvar vid den gamle trotjänaren ett tag till skulle jag tro...
/Ola

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips