Renodlat solo gaskök

...och nu (!) får jag mail om att den finns i butiken: (länk)
Dock fortfarande billigare, även inkl. frakt, på t ex Outdoors.de, under namnet Pinguin Mantis.

Intressant! Dock hittade jag ett "test" via backpackinglight där man påstår att det inte är tillförlitligt att vända upponer för vätskematning. Finns det isåfall någgon som helst mening att ha förvärmningsslinga?? Jag tror svaret är Nej! Xaargs vet säkert!?

En följdfråga, är det någon som använt de kök där gastuben uttalat är gjord för att vändas och hur fungerar de, ingen pulsning? tex: http://www.addnature.com/product.aspx?pf_id=JETBOILHELIOS

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Eftersom du har begränsad erfarenhet av friluftskök vill jag nämna att toppmonterade kök är vindkänsliga. Ökad bränsleåtgång är alltså priset du får betala för kökets låga vikt.
---- .

Till slut en liten varning. Det finns separata vindskydd av grov folie att köpa. De är till för brännare som står på egna ben bredvid gasoltuben. Försök inte sätta ett sådant runt ett toppmonterat kök. Gastuben blir för het.

Lycka till,

Klas

Det är görlätt att klippa till luftinsläpp i botten på lösa yttre vindskydd, eller ställa dem på tältspikarna som håller köket stabilt. KISS

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips