Renodlat solo gaskök

...och nu (!) får jag mail om att den finns i butiken: (länk)
Dock fortfarande billigare, även inkl. frakt, på t ex Outdoors.de, under namnet Pinguin Mantis.

Intressant! Dock hittade jag ett "test" via backpackinglight där man påstår att det inte är tillförlitligt att vända upponer för vätskematning. Finns det isåfall någgon som helst mening att ha förvärmningsslinga?? Jag tror svaret är Nej! Xaargs vet säkert!?

En följdfråga, är det någon som använt de kök där gastuben uttalat är gjord för att vändas och hur fungerar de, ingen pulsning? tex: http://www.addnature.com/product.aspx?pf_id=JETBOILHELIOS

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Eftersom du har begränsad erfarenhet av friluftskök vill jag nämna att toppmonterade kök är vindkänsliga. Ökad bränsleåtgång är alltså priset du får betala för kökets låga vikt.
---- .

Till slut en liten varning. Det finns separata vindskydd av grov folie att köpa. De är till för brännare som står på egna ben bredvid gasoltuben. Försök inte sätta ett sådant runt ett toppmonterat kök. Gastuben blir för het.

Lycka till,

Klas

Det är görlätt att klippa till luftinsläpp i botten på lösa yttre vindskydd, eller ställa dem på tältspikarna som håller köket stabilt. KISS

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips