Reklam ovanpå rullgardinen?

Åtminstone på min dator 1024x768 så döljer Playgrounds gungande reklamskylt rullgardinsvalen under "Medlemsinfo". -Skall det vara så? (Det är ju nästan lika allvarligt som att klistra ett Coca-klistermärke på bildytan på en datorskärm...)

clindh

Forumvärd
Flash-bilder har tyvärr den egenheten i iallafall IE, och man kan se samma effekt om men mny hamnar över ett dropdown-fält (tex här). Får väl flytta in den menyns startpos lite då.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Byt till en annan sida

Om man går till en annan sida, där det finns några andra annonser ovanför Playground annonsen kan man läsa "Medlemsinfo" rullgardinen oförstörd

Per Brune

clindh

Forumvärd
Det går också med en omladdning (refresh) av sidan man är på; ordningen på annonserna slumpas vid laddning.

Aha

Den sida jag var inne på, så var Playground annonsen nummer 3 uppifrån, och jag gissade att den nyaste annonsen var överst, så min ide’ inte var så ”smart” som jag trodde. Provade med ”Uppdatera” och då funkade det (har I.E 5.x) så detta var ännu enklare sätt.

Per Brune

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips