Reinsfjell SL eller Fjellheimen SL

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Fjellheimen SL Camp

Hejsan,

köpte ett Fjellheimen SL Camp (med den stora absiden) för lite drygt ett år sen och den har varit med på 4 turer vid det här laget.

Är på det stora hela mycket nöjd med tältet. Självfallet är det känsligare än tyngre tält, jag har t.ex fått ett hål i tältbotten då jag satt med en sådan där "stol" som man trycker in liggunderlaget i. Ena "pinnen" gled ur sin ficka så jag tryckte ned stången direkt i tältbotten. Så inte så konstigt att det blev hål, men det hade aldrig hänt i mitt Hilleberg Anjan.

Tältet har även varit med på en mycket blåsig natt i Jotunheimen, då det ledigt blåste en 15-20 m/s i vindbyarna och klarade detta galant. Gjorde dock misstaget att lägga några stora stenar på duken på vindsidan för att få extra säkerhet, vilket medförde att det blev ett hål i yttertältväven.

/ Stefan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips