regnskydd till ryggsäcken.

Ibland försöker vi tajma så att vi svarar precis samtidigt, då är det ännu värre...
Om vi dessutom skriver helt olika budskap så vet ni inte på vilket ben ni ska stå och då brukar det sluta med att ni trillar omkull i förvirringen.
Det är inget att oroa sig för, det är en helt naturlig reaktion.

Men regnskyddet SKA bestå av en svart sopsäck som är INUTI ryggsäcken.
ALLT annat är FEL.

håller med om det.
sopsäckar är ju ett biligt när de gäller hålla inne i plumskan.
jag själv tycker det är trevligt med olika svar.
kommer nog beställa ett regnskydd från recon i grönt och även ha en sopsäck för det viktiga.
tack på förhand.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Själv har jag funnit gråa trädgårdssäckar av lite kraftigare modell, de bör kunna godkännas även....

Utmärkta kälkar med liggunderlaget i............

prexis

Själv har jag funnit gråa trädgårdssäckar av lite kraftigare modell, de bör kunna godkännas även....

Utmärkta kälkar med liggunderlaget i............

Det är nog samma som jag talar om tidigare, duger utmärkt till att ha utanpå en rygga. även om det är fel :). Tycker om att ha ryggan hyffsat torr. Inuti packar jag i vita soppåsar. billigt som fan och man slipper single point of failure.

Sen om det e fel... då fortsätter jag med (en dåres) envishet att göra så. för det funkar.

BZ

eller så köper man några meter syntetväv, gummicord och en dragsko

Lånar en symaskin och vips har man sytt sig ett måttanpassat regnskydd.

Men visst, plastsäckar i ryggsäcken kan också fungera men är det fuktigt i luften och man sliter in och utrustningen ofta drar man in fukten i påsen. Och jag har för mig att det torkar dåligt i en plastpåse... även om den är stor ;-). Ett utanpåliggande regnskydd medger trots allt en viss ventilation - MEN detta fungerar nog bäst på en ramsäck där det ofta finns lite mer fyrkantighet att spänna upp regnskyddet mot.

Vänligen/Dag

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips