Regnskydd till Haglöfs Alaska

Hejsan alla!

Har nu bytat upp (ned?) mig från en Norröna 125L till en Haglöfs Alaska (lagom storlek). Ett problem uppstod omedelbums. Regnskyddet räcker inte till på höjden.

Behöver omedelraskt tips på ett regnskydd som passa "lätt" på en Alaska med packpåse på locket.

Norrönan var bredare och lägre - Alaskan är högre och smalare. Därav mitt pråblääm.

*Hjälp*

Jag använder ett halvgamalt haglöfsregnskydd som passar utmärkt. Är troligen gjort för Alaskan. Jag är dock tveksam till om det räcker till om du har en packpåse ovanpå locket. Använder mest mindre ryggor nu för tiden.

/A

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Aknot; sa:
Hejsan alla!

Har nu bytat upp (ned?) mig från en Norröna 125L till en Haglöfs Alaska (lagom storlek). Ett problem uppstod omedelbums. Regnskyddet räcker inte till på höjden.

Behöver omedelraskt tips på ett regnskydd som passa "lätt" på en Alaska med packpåse på locket.

Norrönan var bredare och lägre - Alaskan är högre och smalare. Därav mitt pråblääm.

*Hjälp*

Jag har Haglöfs egna regnskydd och det räcker fint även när jag har liggunderlag, tält och en del annat (kamerastativ, petflaskor) längst uppe på toppen. Jag tror det finns i olika storlekar. Något mindre än störst är nog inte att tänka på. Jag har haft det i cirka 10 år och lite smårevor har det blivit där "fötterna" på ramen ibland fastnar.

Som förtydligande har du bytt upp dig. :)

Mvh
Peter P.

pal2; sa:
Jag har Haglöfs egna regnskydd och det räcker fint även när jag har liggunderlag, tält och en del annat (kamerastativ, petflaskor) längst uppe på toppen. Jag tror det finns i olika storlekar. Något mindre än störst är nog inte att tänka på. Jag har haft det i cirka 10 år och lite smårevor har det blivit där "fötterna" på ramen ibland fastnar.

Som förtydligande har du bytt upp dig. :)

Mvh
Peter P.

Ahaa - hittar "endast" Haglöfs 60L eller större. Kan det vara ett sådant du har månne? Du kanske har en äldre modell? Låter lite men vem vet :-/

Verkar som ramsäckarnas tid är förbi - känner mig dödsdömd - skulle aldrig vilja byta till en softb.
Verkar nämligen som dom flesta regnskydden är för "neccesärer" =D

Ingen som vet var man köper tältduk? Sy ett själv istället?! Kanske kan köpa ett helt tält på ÖB eller Biltema för 250:- och sy om hehe...

Tack för era svar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips