Regnkläder vid vandring - Neomondo

Hej,
Jag ska vandra i september i Sverige och till Trondheim. Har ett äldre regnställ Everest TCS Water 2000. Det har varit bra, men tänker mig nu något tunnare och som fungerar bra då man blir varm. Använder inte regnkläder alltför ofta så behöver inget superkostsamt. Bör väl finnas bra i lägre prisklass? Har hittat Neomondo Sylan 3 layer. Det sitter bra, det har en dragkedjeöppning under armarna, vilket bör väl vara bra för att få ut värme. Byxorna har dragkedja hela utsidan, så lätt att få på. Någon som känner till kvalitén av Neomondo? Har googlat, men hittar väldigt lite.

Tacksam för alla tips 😊

Jag tycker inget slår en fet poncho i regnväder. Då kan man använda vad man vill under och det erbjuds gott om ventilation för att slippa värme och svett samtidigt som man skyddar backpacken också. Finns extremt billiga och bra från Anyoo på amazon.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag slår också ett slag för poncho, helt underbart att ha på sig i regnväder. Det blir inte varm och klibbigt som i vanliga regnkläder och det går att göra om ponchon till en minitarp.

Jag slår också ett slag för poncho, helt underbart att ha på sig i regnväder. Det blir inte varm och klibbigt som i vanliga regnkläder och det går att göra om ponchon till en minitarp.
Samma tanke från mig. Tänk dig lunch i hällregn under en poncho jmf med ett regnställ som klibbar mot kroppen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips