Redigera inlägg i oändlighet?

Tidigare kunde man bara redigera inlägg i några minuter efter att man skickat, men nu verkar man kunna redigera långt senare än så. Visst är det bra att kunna rätta till småsaker som stavfel men det kan också bli tokigt då folk svarat med nya inlägg på det man initialt skrev. Även citat kan bli märkligt om orginalet ändrats: "Så sa jag ju inte..."

Hur vill admin att det ska funka och vad medger nya forummjukvaran för admin-konfig-möjligheter ?

/Patrik
 
En halvtimmes redigeringsfönster borde vara lagom
- senare än så kan det öppna för 'åsiktsändringar' som kan störa sammanhang och flow i en tråd... IMHO
/Odd
 

clindh

Forumvärd
Jag hittade den inställningen nu. Minns inte vad vi hade tidigare, men satte det till 30 minuter nu.
 
Senast ändrad:
Det var 30 min tidigare. Det tycker jag är för kort. Önskar minst 60 min. Ibland blir jag avbruten och måste göra något annat än färdigkolla ett inlägg.

Språkfel stör mig om jag inte sett dem initialt. Problemen är också stora med autokorrekt vilket jag ofta inte upptäcker förrän senare.

Thure
 
Vill också ha 60 minuter - stavfel och annat dumt hittar jag inte förrän det är 'publicerat' och heller ofta inte vid första genomläsningen efter detta.

En av nackdelarna att det blir så med den här typen av forummotorer är att förhandsvisningen för sin inlägg inte ger exakt den utformningen som det senare kommer att visas som i publik form.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.