Realistiska TV-serier om överlevnad / uteliv

Flera som skriver inlägg här tycks inte förstå att film är mest ljug från början till slut, till skillnad mot verkligheten händer det man vill och önskar, för det står i manus. Tidsaxeln att vänta på att det slutar regna, blåsa, snöa, inte nappar etc finns sällan i filmens värld. Somligt som ensamhet och hunger är rätt svårt att visa på film.
Hoppas jag inte gjort er för besvikna nu men när jag tittar på film så ser jag hela gänget som står utanför kameraögat oxså, så det blir inte så häftigt.
Bra och värdefull poäng, seobserver! Tror att det delvis är därför som jag gillar serien Alone, där just ensamhet och hunger artikuleras av deltagarna och dessutom i ganska oredigerade ordalag. Det är betydligt vanligare att deltagare vill avbryta, trots rejäl prissumma till vinnaren, av dessa skäl än på grund av olyckor eller sjukdom.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips