RAB eller Mountain equipments dunjackor?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
glanne; sa:
Vilka är bäst till priset ?
Både Rab och ME gör mycket fina dunjackor. Jag skulle vilja påstå att Rabs jackor är litet bättre men det faktum att ME är billigare (svårslagna prismässigt) gör det svårt att utse någon klar favorit. Behov, användningsområde, specialpriser och kanske vissa specifika detaljer (t.ex. yttertygets vattentäthet) får styra om jag ska välja en ny jacka för något specifikt ändamål.
Om man är litet priskänslig så skulle ett mer generellt svar bli ME. Man blir knappast missnöjd och priserna är väldigt bra jämfört med i princip alla andra märken.
Om man å andra sidan är lagd åt att vilja ha det bästa, kosta vad det kosta vill, utan att fördenskull behöva ruinera sig så är det Rab man ska ha.

/Fredrik, med en Rab- och en ME-jacka i "prylkammaren"
[Ändrat av haskell 2004-12-16 kl 09:26]

haskell; sa:
glanne; sa:
Vilka är bäst till priset ?
Både Rab och ME gör mycket fina dunjackor. Jag skulle vilja påstå att Rabs jackor är litet bättre men det faktum att ME är billigare (svårslagna prismässigt) gör det svårt att utse någon klar favorit. Behov, användningsområde, specialpriser och kanske vissa specifika detaljer (t.ex. yttertygets vattentäthet) får styra om jag ska välja en ny jacka för något specifikt ändamål.
Om man är litet priskänslig så skulle ett mer generellt svar bli ME. Man blir knappast missnöjd och priserna är väldigt bra jämfört med i princip alla andra märken.
Om man å andra sidan är lagd åt att vilja ha det bästa, kosta vad det kosta vill, utan att fördenskull behöva ruinera sig så är det Rab man ska ha.

/Fredrik, med en Rab- och en ME-jacka i "prylkammaren"
[Ändrat av haskell 2004-12-16 kl 09:26]
Fick väl den uppfattningen också, men ville kolla eftersom båda märkena är Engelska

Kolla PHD också

Om man kan tänka sig RAB eller Mountain Equipment, kan man nog kolla in PHD också. Peter Hutchinson som nu driver PHD var faktiskt den som grundade Mountain Equipment. PHD verkar drivas i mindre skala, riktigt engelskt hantverk. Bra kundservice verkar det som, jag mailade igår om en dunväst jag funderar på ( Minimus Down Vest), fick svar direkt från just Peter Hutchinson efter kl 6 på kvällen. Lite roligare än att maila nån monstertillverkare med huvudkontor i USA och tillverkning i Kina..

Resonabla priser, frakt £5 inom UK, £10 till resten av Europa.

http://www.phdesigns.co.uk/index.php
http://www.phdesigns.co.uk/who.php'

/Jarl

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips