Quicklock

Är det ngn som testat Prijon quicklock?
Behöver ett vettigt enkelt delningskit till min paddel och funderar på detta.
/Mats

Ja, eller nästan.
Jag köpte en på Addnature för några veckor sen (men de (Prijon) var tveksamma att leverera löst utan paddelm och nu tror jag att den är borta ur sortimentet).

Jag har en paddel med exakt rätt diameter på skaftet och har monterat men inte provpaddlat.

Det verka ju lovande men jag kan återkomma när jag provat. Ska bli så snart jag får tid; kanske på nyårsdagen eller tidig nyårsafton...

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
reason behind quicklock

Hi, the reason why you cant buy them usually seperate is some many customers have either assembled them incorrectly or their paddle shaft was the wrong diameter, hence to avoid the problem Kajaktiv isnt keen on supplying them seperate. Suggest taking contact diretly to find a solution.

James

Jag hade absolut inga problem med monteringen och har nu paddlat två gånger med paddeln och är mycket nöjd. Dock kan jag bekräfta att man behöver ha helt rätt diameter BÅDE ut och invändigt. Jag visste att jag hade rätt innerdiameter och för ytterdiametern angavs inget mått, men där hade jag tur.

Har man rätt diameter är det en jättebra skarv, och som jag tyckte till bra pris jämfört med alternativen. Med fel diameter funkar det helt enkelt inte...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips