Prova ryggsäck i gbg?

Jag är på väg att skaffa mig min första 'riktiga' ryggsäck. Tänkte mig en Lowe, Norröna eller Arcteryx. Någon av dem, eller modell av dem, som ni avråder mig ifrån?

Den egentliga frågan är var i Göteborg man hittar någon som säljer nåt av ovanstående märken? Varit i kontakt med de stora sport och friluftsbutikerna, tror jag, ex vis Friluftsbolaget, Naturkompaniet, Stadium, Intersport, Team Sportia...

Sen tar jag gärna emot tips också om vad för slags ryggsäck jag bör skaffa. Tänkte främst ha den för att resa, backpacka, men vandring och skidåkning kan också inträffa. Är Norrönas militärsäck nåt eller ska man köpa en vanlig vandrarsäck?

Läste en hel del storleksdiskussion - blev inte så mycket klokare...

tack på förhand / Pär

Femmans Sport och Kanotcentrum

På "femmans sport" i källaren på femmanhuset, nordstan har dom i alla fall flera modeller av norröna och det brukar gå att få dem uppackade med fyllning och vikt.
Även "friluftsbutiken kanotcentrum", vid älven, inte långt från järntorget har en del ryggsäckar, jag vet dock inte vilka märken.
Har ej provat norrönas större säckar, men deras "combat pack", 35 liter stridssäck/dagstursäck har jag använt en tid och är mycket nöjd med.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips