Prova på

Tjena!

Jag har några vänner som vill prova på att klättra för att se om det är något de vill börja med eller ej. Eftersom jag själv kommer försvinna på långsemester om några dagar kan jag själv inte lotsa ut dem till något berg och låta dem prova på den underbara sporten.

Är det någon som har koll på typ prova-på-att-klättra-tillfälle runt Göteborgsområdet ?
Det är utomhusklättring de vill prova (tro f-n det! Varför vara inne när det är så gôtt ute?=))
Finns det överhuvudtaget "prova-på" eller är det nybörjarkurs som gäller med detsamma ?

/Anders

Att "prova på" en risksport utan handledning/utbildning låter väl lite vanskligt tycker jag..... Vad gäller Göteborg finns det väl utmärkta möjligheter i Utby.

P

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Månadens fråga: Vandring i Sarek – varifrån utgår du helst?

Har du vandrat i Sveriges största högfjällsområde? Då vill vi veta: vilken plats tycker du är bäst att utgå från?
Nu var det inte områden som eftersökes utan ett ordnat tillfälle för helt oerfarna klättrare (kan kanske inte kallas klättrare... klätterwannabes kanske ?) där de kan testa på klättring (första frågan var kanske otydlig..).
De är mest intresserade av att få testa att ta sig an en topprepssäkrad led och se hur det känns. Bara klättra - inte säkra för varandra (vilket jag tycker de ska ha en kurs i bakfickan för).

/Anders

Jajje! Utby är riktigt bra!! =)
Synd att man inte är där oftare (ofrivillig kontorsråtta =( ).

/Anders

Tack för tipset Razor!
(Hur tusan kunde jag missa att gå in på deras sidor ?!?! De borde ju ligga under Favoriter! Fyyy skäms på mig!)

/Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips