Problem Ozi

Har fått problem med med ozi efter en hårddiskkrasch,efter ominstallation kan jag ej få upp rikformatet när jag importerar kartan från cd:n.
Ozi hittar ej någon fil med rik-ändelse.Har provat ominstallation ett antal ggr. provat rensa i registret (på rik filer + ozi filer) Alla andra funktioner funkar i programet.

Samma skivor Ozi +rikformat + blå kartan. Köpte Ozi för ett par månader sen på solsidan ... funkade klockrent när jag installerade då....nu får jag ej igång det.

Fins det nån som har några tips ?

P.S. Var i kontakt med Göran på solsidan,var ombedd att ominstallera allt (som jag har provat ett antal ggr.) med känt resultat.

Har du aktiverat rik hanteringen genom att mata in den speciella koden för rik modulen ?

Help- Enter RIK registration.

Per

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
"Har du aktiverat rik hanteringen genom att mata in den speciella koden för rik modulen ?

Help- Enter RIK registration."

Per

Den är inmatad + accepterad,problemet verkar var att den inte känner igen rik-formatet när jag ska importera kartan
Varför föstår jag ej?

Dennis

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips