Problem Ozi

Har fått problem med med ozi efter en hårddiskkrasch,efter ominstallation kan jag ej få upp rikformatet när jag importerar kartan från cd:n.
Ozi hittar ej någon fil med rik-ändelse.Har provat ominstallation ett antal ggr. provat rensa i registret (på rik filer + ozi filer) Alla andra funktioner funkar i programet.

Samma skivor Ozi +rikformat + blå kartan. Köpte Ozi för ett par månader sen på solsidan ... funkade klockrent när jag installerade då....nu får jag ej igång det.

Fins det nån som har några tips ?

P.S. Var i kontakt med Göran på solsidan,var ombedd att ominstallera allt (som jag har provat ett antal ggr.) med känt resultat.

Har du aktiverat rik hanteringen genom att mata in den speciella koden för rik modulen ?

Help- Enter RIK registration.

Per

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
"Har du aktiverat rik hanteringen genom att mata in den speciella koden för rik modulen ?

Help- Enter RIK registration."

Per

Den är inmatad + accepterad,problemet verkar var att den inte känner igen rik-formatet när jag ska importera kartan
Varför föstår jag ej?

Dennis

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips