Problem med TMC (trafikdata)

Funktionen förefaller intermittent. Under min resa ner rill Skåne i går, fungerade det faktiskt, men vid de flertalet tillfällen jag testade hemmavid, har det inte fungerat nån enda gång desenaste 2 veckorna. Och jag har lånat en ny TMC-mottagre fär att utsluta att det var nåt HW-fel på den.
To be continued...

Vet att TMC fungerar på min enhet, men det är väldigt sällan som det finns TMC signaler att ta emot. Vissa vägarbete varnas det för, andra inte, trots att det är samma väg (E6), samma period, men olika ställen, ca 20 km från varandra.

Hade det funkat hade jag sluppit sitta en timme på motorvägen....
Hade jag kört norrut istället hade den lotsat mig runt, visserligen en löjligt stor omväg, men ändå...

Tror inte problemet ligger i mottagaren....

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips