Problem med TMC (trafikdata)

Funktionen förefaller intermittent. Under min resa ner rill Skåne i går, fungerade det faktiskt, men vid de flertalet tillfällen jag testade hemmavid, har det inte fungerat nån enda gång desenaste 2 veckorna. Och jag har lånat en ny TMC-mottagre fär att utsluta att det var nåt HW-fel på den.
To be continued...

Vet att TMC fungerar på min enhet, men det är väldigt sällan som det finns TMC signaler att ta emot. Vissa vägarbete varnas det för, andra inte, trots att det är samma väg (E6), samma period, men olika ställen, ca 20 km från varandra.

Hade det funkat hade jag sluppit sitta en timme på motorvägen....
Hade jag kört norrut istället hade den lotsat mig runt, visserligen en löjligt stor omväg, men ändå...

Tror inte problemet ligger i mottagaren....

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips