Problem med Fugawi/iPAQ/Navman3400

Jag kör iPAQ 3950 med Fugawi FugPPC 1.4 och Navman 3400 och har problem.
Har haft systemet i tre veckor nu och vid endast två tillfällen har Fugawi funkat OK. OK = alla funktioner fungerar, inkl höjdangivelse och SKY-display. Jag har varit både i bil och ute i det fria, hela tiden med scannade kartor på separat minneskort.
Ibland får Fugawi inte kontakt med Navman utan att jag först startar den medföljande programvaran till Navman (SmartST Professional) tills den har god mottagning och sedan stänger den igen. Ibland får jag skräptecken i NMEA-log utan att ha ändrat inställningar. Ibland går Fugawi igång och funkar utom SKY-displayen och utan höjdangivelser.
Kan det vara hårdvaruproblem? Tacksam för hjälp!
//Per

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Samma fel med OziExplorer

Har nu kollat med OziExplorer och får samma fel, kan ej visa satelliter. Det kommer uppenbarligen ingen "CSV-sentence" från Navman, som krävs för detta. Gissar på intermittent hårdvarufel eftersom det funkat vid några tillfällen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips