Prisvärda vandringsbyxor

Skulle behöva ett par slitstarka byxor att ha för lättare vandring och friluftsaktiviteter.
Hade tänkt mig en lite grövre modell men ändå relativt snabbtorkande om möjligt.

Vad rekommenderas som inte kostar över 1000kr, ja helst bra mycket billigare en så?
Finns det några riktigt prisvärda byxor som är bra i skogen?

Kan Fristads/Blåkläder ha något som kan fungera i skogen?
Några armékläder eller liknande som är prisvärda och duger bra?
 
Måste tillägga att jag är 187cm lång och väldigt smal. Finns det något som passar oss flugviktare utan att byxorna slutar i knävecken?
 
5.11 byxor

Hej!!

Jag tycker att 5.11-byxorna är mycket. Hållbara, funktionella och ok pris (ca 5-600). Utbudet är väl begränsat till Terrängs butiker. www.terrang.se
 
Arbetarbodarna brukar ha enkla raka modeller med en eller två benfickor på. 50/50 blandning torkar snabbt och priset brukar vara under 500 lappen.
ITAB och serviceförrådet har bra modeller......
 
Jag tror du får mycket för pengarna med ITAB men notera att i "Vildmarksbyxa TP-X" är benfickan för liten för fjällkartan, går inte att stänga locket. En söm sprack i grenen på helt nya byxor för en i gruppen när vi vandrade i Sarek förrförra sommaren. Kan ju ha varit måndagsexemplar. T&P Fjeld tycker jag ser klart intressant ut själv.
 
Hej.
Jag har ett par McKinkey Exodus Zipoff, lätta med avtagbara ben. Gav 350:- för dom i våras. Nackdelen är väl att de blir blöta snabbt, men torkar nästan lika fort. Det finns heller inga sidofickor att tala om.

//Jocke
 
Var bor du? Här i Avesta har vi Haglöfs, som har en outlet butik här. Där kan man verkligen fynda. Jag köpte deras Spitz jacka nyligen, trelagers Gore Tex, tackar tackar.
 
prisvärda vandringsbyxor

säger bara itab:s skinnbyxor 1200 spänn nånting, kan användas till allt, vinter som sommar sol, regn, på fiske turen på jakten i skidbacken på toppturen, när fler upptäcker dessa får nog gore-tex fabriken lägga ner.
jaf harv haft mina över 10 år och dom är fortfarande som nya.
byxorna kommer med extra långa ben för egen tillkapning så din längd lär inte va nåt problem.
 

avslutad210712

Gäst
säger bara itab:s skinnbyxor 1200 spänn nånting, kan användas till allt, vinter som sommar sol, regn, på fiske turen på jakten i skidbacken på toppturen, när fler upptäcker dessa får nog gore-tex fabriken lägga ner.
jaf harv haft mina över 10 år och dom är fortfarande som nya.
byxorna kommer med extra långa ben för egen tillkapning så din längd lär inte va nåt problem.

Har visserligen skinnbrallor men det är knappast något jag skulle fundera på att vandra i eftersom både värmen och vikten känns lite fel på sommaren men var och en blir salig på sin tro :)
 
http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=16715&aktbild=2

Rålängd så de borde passa dig.
229kr och då ingår vax.

Nu måste man ju beställa för minst 250 kr på itab så om man beställer två stycken för 458kr så får man om jag inte missminner mig dessutom ett bonuspaket (för 1 kr) med en extra vaxbit, en myggpåse att trä över huvudet (denna är finmaskig och mycket trevlig) och en Hatt i samma material.

Svårt att klå det i prisvärdighet.

Jag har tre stycken brallor och inga problem med kvaliten i sömmar än så länge. Jag och flickvännen har tillsammans säkert 15 brallor (och en jacka) från itab i detta material och det verkar hålla en jämn och fin kvalitet.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.