prisvärda skalhandskar!

Jag fick ett par skalhandskar (tummodell) i julklapp som jag kan rekommendera. De är tvålagers och lagret mot huden är mycket skönt det också om man inte har innervantar inuti. Det är ett par hyfsat höga, åtstramning både runt handled och högst upp på vanten och en snodd som man kan fästa runt armen. De är av märket Jack Wolfskin och kostade under 500:-. Många liknade handskar går på från 800 - 1500. Jag har än så länge bara använt dem en vecka, men jag tror jag kommer vara lika nöjd efter säsongen är slut =)


Bara ett litet tips...
 
VAr köptes handskarna, i sverige?? Jag letar efter en bra skaltummis och funderar på hestras men det verkar inte vara några stockholmsaffärer som har den. KAnske skall leta efter JW istället.

Uffe
 
Jag har hestras skalhandske... Vet inte vad den heter men tror multisport eller ngt likande...
Den är bra... men min har pajat, snölåset (den lilla plastmojängen som man drar åt med) har pajat. Men det håller de på att fixa just nu.

Jack Wolfskin affär finns i Linköping Uteliv heter den nu mera.

/Gustaf
 
Outdoor Design

Testa OD:s skal tummisar - min erfarenhet är att de är prisvärda och håller en mycket bra standard - finns bl a på Arcteryx på Vasagatan / Stockholm!

MVH /Calle
 
svar till "äventyrsuffe"

De köptes på Uteliv i Linköping. De har de ej i butiken beställer hem efter önskemål. Prova att maila på daniel@pirayareklam.com om du ej bor här. Modellen heter "Texapore Mitten".
 
Jag hittade ett par skalhandskar hos sportkompaniet på kungsgatan i stockholm. Märket är lillsport (de gör mest längdskidhandskar) och det är ett par tummisar med ett löstagbart foder i "hellyhansen" material inuti som är rejält och bra. Insidan av handen är skinnklädd. Ingen GT eller annat membran men priset på 395 kronor får mig nog att tycka det är prisvärt.

Skall testa dem på fjället nästa vecka och skriver nog en recension sedan.

//Uffe
 
Tyska tumvantar

http://www.garderoben.se finns ett par begagnade tumvantar från tyska armén. Pris 150 spänn. Skinnförstärkta i handflata och tumme, tåligt tyg på ovansidan, membran, fiberpälsfodrade och åtdragbara vid handleden. Klart prisvärd vante. Dessutom slipper man den för eld superkänsliga polyamiden som nästan alla typ Hestrahandskar består av på ovansidan.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.