Prisvärda vandrings/trekking byxor! Tips?

Lundhags Traverse Pro Pants är jag extremt nöjd med, mina favoritbyxor. Nu verkar dom ha utgått och dom kör utförsäljning av dom till bra priser lite här och där..

Mvh // Johannes
 
Dessa knäcker det mesta i prisvärdhet om du inte söker G-1000 el motsvarande väv.
Känslan av att inte ha byxor på sig över huvud taget är påtaglig. Helt enkelt en fantastisk byxa.
http://www.northstar.se/se/produkter/klader/byxor/trekking/milo-nito.html

Skriver under på det, dock är bältesfunktionen kass, den sitter inte åt. Byxan i övrigt har väl några små kvalitetsbrister. en söm bak i röven gick upp, men var ju enkelt att sy om. Eftersom den är i 4-vägs strech så har mina blivit lite säckiga på knäna. men i övrigt, sköna och bra byxor, har lite svårt att bedöma slitstyrkan i hård användning då jag inte använt dom så. Är dessutom rätt tunna och smidiga.
 
Skriver under på det, dock är bältesfunktionen kass, den sitter inte åt. Byxan i övrigt har väl några små kvalitetsbrister. en söm bak i röven gick upp, men var ju enkelt att sy om. Eftersom den är i 4-vägs strech så har mina blivit lite säckiga på knäna. men i övrigt, sköna och bra byxor, har lite svårt att bedöma slitstyrkan i hård användning då jag inte använt dom så. Är dessutom rätt tunna och smidiga.

Vänder du på honan funkar det kungligt, annars kan man ju använda vilket annat bälte som helst.
Mina har jag gått hårt åt i över tre år utan något som lossnat eller släppt, och knän får man väl ändå på alla byxor man brukar flitigt :)

Mitt enda minus är att myggen biter igenom det svarta tyget (knä och bak), men lite myggmedel på de ytorna så är saken biff.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...