Prisvärda sovsäckar?

Malindo; sa:
Hörredu Mörten: nu blev du visst alldeles i gasen: komfort-temp. ned till +8 stàr det ju.. eller?

Ratings : Extreme Temp. -5°C, Comfort Temp. +8 to +21°C.

Amazing Maze

Massflow: Förvisso står det så på hemsan du måhända referrerar till (Wildday), men kikar man in på Gelerts egen hemsa står där följande att läsa (och jag tar mig friheten att saxa fritt ur innehållet) "A 2-3 season Nylon sleeping bag with ratings of Extreme -5°C and Comfort 0°C to +13°C." Man hänvisar där också till vad som verkar vara någon standard, SBG127 temp. Ungefär där slutar emellertid min kunskaps- / gissningsförmåga. ;)

/ Gurre

Lelle Gurre,

teori 1:

kanske handelsmann ha testat sácken pà rektet? â mânne di dâ ha tyckt att fabrikörn vart lite glad i gasen vid tempangivelsen (sâdan däringa optemest)?

teori 2:

mànne di pà shoppen bruke den nye norm, medan fabrikörn vart mer konservativ, och köra med den gamle?

Kônstigt edet, iallafall.

Mossige Mossflow
[Ändrat av Malindo 2004-09-28 kl 16:48]

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Malindo; sa:
Lelle Gurre,

teori 1:

kanske handelsmann ha testat sácken pà rektet? â mânne di dâ ha tyckt att fabrikörn vart lite glad i gasen vid tempangivelsen (sâdan däringa optemest)?

teori 2:

mànne di pà shoppen bruke den nye norm, medan fabrikörn vart mer konservativ, och köra med den gamle?

Kônstigt edet, iallafall.

Mossige Mossflow
[Ändrat av Malindo 2004-09-28 kl 16:48]

Mossflow, jag håller helt med dig om såväl könstigheten i temp.angivelserna som teorierna därikring. Billig är den hursomhelst. Rent av lite "cheap"?

/ Gört

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips