primus gas - svårt att få tag på?

Jag har köpt ett primus gaskök. När jag och en kompis skulle ut på vandring bad jag henne att köpa en flaska gas...
Tjejen bor i Lund och hon var i flera sportaffärer och letade, men dom hade inte primus gas någonstans.

Detta gör mig lite orolig eftersom jag kanske gör en långvandring och behöver köpa gas på vägen. Tänk om det inte finns att få tag på.
Kanske säkrare att köra med spritköket om jag ska iväg till ställen där jag inte är säker på att det finns primusgas? Vad tycker ni? Finns det andra sorters gasflaskor som passar till primusköken?
*orolig*

/Helena

Massor...

Till Primus passar bl.a. följande gastuber:

- Primus
- MSR
- Coleman (kolla dock innan eftersom Primusbrännarna har en pigg som är kortare än på andra närbesläktade brännare)
- Karrimor
- Markill/Vaude

Passande gas finns i princip "överallt" (alla städer) i Sverige. Jag är övertygad om att det finns i Lund också. :)

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips