Hej!
Vill få tag i ett lättviktstält eller någon form av skydd över huvudet under kommande sommarperiod.
Vikten ska vara under 2 kilo, pris under 1500 kronor.
Alternativt vill jag bygga något eget regn/vind skydd, men inte någon konstruktion i form av tarp.
Det måste finnas sidor så att man inte lockar in vem som helst !
Jag har tittat lite på en kombination av tält/tarp - Primus Shelter.
Billigt (599
och lätt (1,5 kilo)
Det jag är lite orolig över är att det endast är myggnät på ena sidan, den står inte emot så mycket regn eller om det börjar blåsa under natten på den sidan....
Sååå... kan man bygga någon form av extra vägg på den sidan, något tip eller någon som har en fiffig konstruktion att dela med sig av?
I övrigt.
Någon som har tips på billiga lösningar på tält?
Kommer bege mig ut genom Europa, medelhavet kanske.
Det kommer bli lite campingar eller om man slår upp det någonstans på landsbygden där man promenerar..
Allt gott!
Vill få tag i ett lättviktstält eller någon form av skydd över huvudet under kommande sommarperiod.
Vikten ska vara under 2 kilo, pris under 1500 kronor.
Alternativt vill jag bygga något eget regn/vind skydd, men inte någon konstruktion i form av tarp.
Det måste finnas sidor så att man inte lockar in vem som helst !
Jag har tittat lite på en kombination av tält/tarp - Primus Shelter.
Billigt (599
Det jag är lite orolig över är att det endast är myggnät på ena sidan, den står inte emot så mycket regn eller om det börjar blåsa under natten på den sidan....
Sååå... kan man bygga någon form av extra vägg på den sidan, något tip eller någon som har en fiffig konstruktion att dela med sig av?
I övrigt.
Någon som har tips på billiga lösningar på tält?
Kommer bege mig ut genom Europa, medelhavet kanske.
Det kommer bli lite campingar eller om man slår upp det någonstans på landsbygden där man promenerar..
Allt gott!