Primus brännaren till toppmonterade

Är det nån som vet i hur många delar man kan plocka ned den i??

En hjärndöd spindel knalla in i luftintaget under svampen (dom fyra hålena) och knalla upp
mot svampens nederdel och byggde nån form av bo.

Jag vände på köket och dränkte den i flytande 40 minusgradig gas så den trilla ur, hehe.
Men men ligger lite nät där som inte gick att få bort så lätt..

Va ju ju inget raketforskning verka det som , fanns en hel del väv och skit där inne , snabb inflyttning..
Går att spola ur dom från toppen på svampen verkar det som - inte så mycket tråder och baffling för gasblandning

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jag har också frågat mig själv hur mycket man vågar ta isär de där grejerna. Allt sitter ju som berget fast ändå inte.

Mitt svar: Köp 'luft på burk' från typ Biltema. De brukar komma med en kortare slang/sugrör som man kan spola med. En sådan borde gå att trycka upp genom ett av de fyra syrehålen, hela vägen upp mot "svampen". När du sedan sprayar borde luftdraget bli riktat nedåt igen och ut genom syrehålen.

sitter skräpet i toppen efter renblåsningen så kommer den att försvinna i nästa eldning då toppen blir för det mesta glödvarm och det mesta i växt och djurdelar (tex. spindelväv) gasas upp - här med fördelen att den normalt ganska äckliga röket av hår och annat som innehåller proteiner och därmed stinker illa nu passerar en lågfront innan det kommer ut i luften igen.

Hehe , ja ute i fält så såg det hopplöst att plocka ned den svampformade delen -är det nog även i lab miljö - går nog inte men tack för tipset angående Biltemas tryckluftsspray

Men det behövdes inte - jag lyckades köra rent det genom att trycka vattenkranen mot toppen med alla hål så skiten blåste ut nedåt - genom luftintagena - dom fyra hålena nedanför.

Lite deppig funktion hos köket när det brann ur dom lufthålena efter spindels bosättning.

Det kan ju hända.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips