Prijon Prilite Marlin lr Kajman Seeker lr.....

Har efter en god tids sökande och provpaddlande fastnat för två alternativ: Prijon Prilite Marlin eller Kajman Seeker. Marlin har roder och är av tålig ABS-plast. Seeker är av glasfiber, har skädda och möjlighet till roder, vilket jag vill ha för att kunna paddla mer avslappnat. Själv är jag 173 cm lång och väger 70 kg, har en del kajakvana, prioriterar säkerhet och vill kunna känna mig trygg även när det går lite sjö. Är det nån som har erfarenhet av dessa kajaker och kan ge några omdömen och råd om vad som kan passa?

Jag har en Kayman Fury, den är lite längre och lite smalare än den du tittat på. Den känns stabil i vågor så då tror jag nog din borde vara ännu tryggare.

I övrigt så är det en välbyggd kajak som känns genomtänkt.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips