Premiär tur med 3 och 5 åring i Grövelsjön.

Nästa vecka ( om vädret tillåter ) åker hela familjen + våra 2 hundar på tur i 3-7 dagar beroende på väder.
Jag vill fiska någon/några dagar,ha relativt lätt gått med tanke på minstingen, vill helst vara rätt själva med tanke på våra 2 hundar.

Själv hade jag tänkt mig att ta båt över Grövelsjön och ta mig mot Våndsjön.
Har bara åkt scouter dit på vintern så har fått för mig att det ska vara relativt lätt gått?? Och avståndet är väll ca 5 km?? För att sedan traska vidare.

Men vad tycker ni??

Jag och min sambo har diskuterat om ungarna ska få bära någon "packning" själva.
Vi kom fram att de ska få bära bestick och något lite ombyte bara för att få vara delaktiga, va tycker ni?
Efter som detta blir våran första gemensamma vandring ( har haft singel tält nätter tidigare) så vill vi att detta ska bli en succé.
Tänkte själv på lite skattjakter och en liten godispåse om dagen efter varje dagsmål är avklarat.
Har ni några turtips som förgyller vår tur vore vi väldigt tacksama.

Med vänlig hälsning Micael

Vi ska om allt går som det är tänkt vandra i Grövelsjön denna sommar. Vi är 2 vuxna och 2 barn. 10 och 3 år. Vi tänkte ta båten så man kommer ut lite längre. Barnen ska få bära efter förmåga. Vore kul att höra hur det gick för er. Hur långt kom ni? Hur länge var ni borta? Har ni några tips?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips