Platån mellan Jågåsjgaskajiegna och Oarjep Oalgásjjiegna

Tack. Jag blir lite osäker på var jag skall placera din tältplatsbild. Är det en bit upp i Ahkavagge eller nästan nere i Alggavagge?
Här någonstans finns det bra platser. Vidare mot Alkavagge finns ett överflöd av tältplatser.
Tält.jpg

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Det är vadet som är det svåra, tältplatsen är enklare. Jag har tältat ungefär mittemot utloppet av jokken från Jågåsjgaskajiegna en gång - en öppen, fin plats som syns på långt håll. Och en annan gång närmare Alep Snávvájågåsj, i skogen. Men hinner ni upp till Snávvávágge så finns det ju där också.
Tack för info. Gott att veta att det finns många alternativ till tältplatserna där så kan man avgöra i stunden beroende på hur trött man är.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips