Platån mellan Jågåsjgaskajiegna och Oarjep Oalgásjjiegna

Tack. Jag blir lite osäker på var jag skall placera din tältplatsbild. Är det en bit upp i Ahkavagge eller nästan nere i Alggavagge?
Här någonstans finns det bra platser. Vidare mot Alkavagge finns ett överflöd av tältplatser.
Tält.jpg

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det är vadet som är det svåra, tältplatsen är enklare. Jag har tältat ungefär mittemot utloppet av jokken från Jågåsjgaskajiegna en gång - en öppen, fin plats som syns på långt håll. Och en annan gång närmare Alep Snávvájågåsj, i skogen. Men hinner ni upp till Snávvávágge så finns det ju där också.
Tack för info. Gott att veta att det finns många alternativ till tältplatserna där så kan man avgöra i stunden beroende på hur trött man är.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips