Pinarello stålram sökes

Jag råkade skicka min Pinarello Dyna racercykel på flyget från Rom via Köpenhamn till Stockholm men det gick på tok. Nu är ramen trasig och jag letar efter en ny likadan helst. Finns det någon som har en sådan ram storlek 54,5 eller 56 cc till försäljning?

Vem betalar?

Hej Anders! Huga vad arg jag skulle blivit...
Om det är försäkringsbolaget som träder in, och det borde de, så kräv en ny!
Pinarello säljs av bla Cykelcity. I deras katalog finns dock endast följande två modeller upptagna: Prince 15850kr och Paris 12450Kr. Prova att kontakta Anders på butiken i Lund: 046-157300 som har lite bättre koll på sortimentet än de övriga "knattarna"! Det finns säkert fler på lagret eller så kanske de kan ta hem...
En Varning! Beställde själv en Surley CykloCross-ram förra sommaren. Det skulle ta en 14 dagar, men jag fick sedan ringa i 3 månader innan jag fick beskedet att "nä den kom nog inte"!!! Sommaren hade då blivit till höst. Passade på att fråga om denna ramen när jag ringde 4 månader senare i ett annat ärende och då hade de "nog" en ram hemma stl56. Att den kanske var den ram jag beställt och alldrig avbokat var det inget han eller någon annan funderat på...
Detta är bara en av fler "udda", och ibland för mig kostsamma, upplevelser de bjudit på!;)
Händer dock att jag ändå återvänder då de ligger lite lägre på VISSA prylar.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips