PHD Sovsäckar?

Hej!

Jag har sneglat lite på PHD:s "Pimp My Sleepingbag"
och funderar på att beställa en egendesignad 3:sesongs säck.

Det jag vill ha reda på först är hur PHD står sig rent allmänt vad gäller sovsäckar, kvalité, dun osv. Har letat på utsidan men inte hittat någon recension eller så.

Någon med erfarenhet av PHD?
Av deras "Pimp my Bag" projekt?

/Joakim

hallå.
jag har en PHD dun jakka som jag ær nøjd med. den håller bra på dunet og ær vatten avstøttande.
allmænt god kvalitet!

robert

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag och sambon har var sin minimus-väst som har varit kanonfina, läs gärna min recension av densamma. För en knapp vecka sedan landade två stycken minimus 400-sovsäckar på posten, har bara klämt på dem än så länge. De verkar mycket fina, enkel och ren design men med toppkvalitet på både dun och pertexväv. Just minimus-serien är rätt vek eftersom den är så fokuserad på ultralåg vikt, men det kommer du ju runt om du ska köra en "pimp my bag"...

Kolla dessutom med priset, när jag handlade så drog de av en del av priset eftersom jag handlade från utlandet (men inom EU). Räkna med att slutpriset blir några hundringar lägre än det som står när du handlar. Det "riktiga" priset tror jag står när man ska till att betala och fyller i var man bor, dvs då frakt och annat slås på. På mina 2 sovsäckar har jag för mig att frakten blev 170 kr, vilket är helt OK.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips