Petzl adjust connect

Hej
Är Petzl adjust connect något att ha ? Jag har ibland en koslinga med karbin men funderar om man ska uppgradera?
Vad tror ni?

Jag har inte själv testat just den produkten, men stora fördelar både att den är justerbar i längd och att den har dynamiskt rep i stället för slinga. Så ja, mitt råd är att uppgradera!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Ja kanske det men det känns som att det är en stor risk att den bara samlar damm när man mest klättrar en-repors leder

Vad ska du ha den till? För stand på multipitch så räcker det med repet man redan är inknuten i och en karbin. Sätt karbinen i stand och slå ett dubbelt halvslag, både dymamiskt och justerbart.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips