Pedalogerna / Cykloteket

Kanske dum fråga... men frågar man ingenting får man inget veta...

Väljer mellan att införskaffa min hoj på Cykloteket eller Pedalogerna (båda Sthlm). Någon som har erfarenheter?

Mitt svar är definitivt Pedalogerna. Pedalogerna har jag bara gott att säga om, men med Cykloteket har jag haft mycket problem. Om du är ute efter livstidsservice på din cykel (som båda har) så är Pedalogerna mycket bättre. Hos Pedalogerna betalar du endast för matrial vid service medan hos Cykloteket får du även betala för tid för alla åtgärder de anser inte ingår i deras grundservice. Jobbet blir också, enligt min mening, också bättre utfört hos Pedalogerna.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Pedalogerna

är väl bra .. men när jag lämnat min cykel för "gratisservice" har det alltid varit nån detalj som krånglat, typ växlarna som var bra justerade innan service hoppar efter utfört jobb, en mutter till styrstången var inte ordentligt åtdragen etc. Vet inte om det är bättre eller sämre på Cykloteket. Men de är trevliga och serviceinriktade på Pedalogen i alla fall.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips