Parkering Tunaberg

• Trådstartare staffan.ericsson@spray.se (Staffan Ericsson)
  • Start datum

staffan.ericsson@spray.se (Staffan Ericsson)

Gäst
Vid Tunabergsträffen den gångna helgen så parkerade många
sina bilar nere på åkern. Bonden låter hälsa att DET INTE
ÄR TILLÅTET. Om så sker framöver så riskerar vi ett potentiellt accessproblem helt i onödan. Givetvis får ej heller infarterna till åkern och prästgården hindras. Är det många bilar när du kommer dit så lasta ur utrustningen och gör dig besväret att köra bort bilen till församlingshemmets parkering.

Staffan Ericsson Tunabergs Klätterklubb

Björnen i Nyköping

Gäst
Missförstånd

Hej !

Ett bra inlägg tycker jag.

-Jag var en av de hundra som var på en mycket trevlig Tunabergsfest.
-Jag var en av de 10 som parkerade på åkern.
-Jag var en av de få som sov i bilen

men.....

Att parkera på åkern var förmodligen ett missförstånd eftersom många parkerat längs vägen och när det stod bilar på åkern var det lätt att tro att det fanns en överenskommelse mellan markägaren och Tunabergsklubben.

Vi måste vara tydligare och inte ta för givet att att är som vi vill, jag vill gärna vara på fler tunabergsträffar och även klättra där för annars också. Vi som parkerat på åkern skäms med vi bättrar oss!

Inför nästa års träff kommer det att finnas ett alpint boulder rum i Nyköping med Off-width spricka, jam-spricka, äckliga mantlingar, lösa stenar, fast sten från Romsdal och många andra fina områden. Mer information om detta om du vill.

Vänliga hälsniningar
Björnen i Nyköping

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips