Pannlampa för löpning

Inte så spännande, tyvärr?

Mest att dagens julkalender-lucka på addnature.com häromdagen var Petzl E+Lite för 189 kr, så jag övertalade folk att de behövde en sån (rätt billigt jfr normala 279 "på stan"). Och en taskig kompis som även beställde en Myo utan att övertala mig att jag också behövde en sån...

(Lite snopet, men ändå bra: E+Liten finns just nu för 199 kr i Naturkompaniets butiker, även de fysiska.)

Petzl Myo XP var klockren!

Masade mig upp extra tidigt idag för att vara säker på att det skulle vara riktigt mörkt och läbbigt. Sprang runt årstaviken, sthlm, och lampan var perfekt. Riktigt häftigt var det när det var totalt becksvart och man fällde ner den där lilla prisma linsen och ljuskäglan blir sådär enormt bred och mäktig. Visserligen ljusvagare än den intensivare riktade käglan, men ändå.....whoha!
Det här var riktigt kul. Synd att vi går mot ljusare tider, haha.

Senast ändrad:

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
För er som inte köpt än..

I senaste nummret (nr 11, dec 2007) av Runner's World finns en test på pannlampor.

Gillade Lupine Betty X Pro LED-Light LI-ION 6,8 AH för 8300 kronor,
lyser lika starkt som halvljuset på bilen om man drar på, skulle vara
en skaplig uppgradering från min tältlykta med vaxljus ;-)

Niklas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips