Paddlingstips runt Blidö

Jag och min fru har de senaste fyra åren paddlat i en K2 runt Möja skärgård i ca fyra dygn/gång. I år tänkte vi byta område och istället hyra kajak uppe i Västernäs, sydväst om Kapellskär. Har någon några tips på öar/områden som är trevliga att paddla i?
I Möja-skärgården uppskattar vi främst de delar som ligger i yttre havsbandet (Stora Nassa var en höjdare!) och där det inte är för mycket trafik.

Tack för alla tips!
Ulf

Söderarm.

Hur långt vill ni paddla?
Kanske söderut mot Svartlöga, sedan norrut mot Rödlöga, genom Vidinge (passage som inte syns på sjökortet) österut och genom Söderarms skärgård. Kolla in gyttret nordost om Gisslingö och snirkla tillbaka.
Vill ni köra kortare så gå direkt mot Söderarm.

JL

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Månadens fråga: Vandring i Sarek – varifrån utgår du helst?

Har du vandrat i Sveriges största högfjällsområde? Då vill vi veta: vilken plats tycker du är bäst att utgå från?
Hej och tack för ditt svar!

Jag kan tänka mig att vi inte tar ut oss fullständigt, utan lägger 1-3 timmar bakom oss per dag.

/Ulf

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips