Paddling vid Ålesund, Norge

Hej,
jag tänker i sommar paddla en vecka i trakterna av Ålesund (Möre och Romsdal fylke) i Norge. Är det någon som har tips på bra paddelvatten, tältplatser och andra fina ställen jag borde se? Även tips på vandringsområden mm mottages tacksamt.

/Andreas

Ålesund

Du skal få ordentlig bra underlag for dette, men jeg har ikke anledning å svare før om noen dager. Send meg
mail om ca. når du vil padle, om du skal ha "bascamp"
eller padle med telt, hvor mange dere er og f.eks.
båttype. Det er også greit å vite om du ønsker
tøff padling med en halv time eller mer fra land,
det er valg med skjærgård , fjorder ( med delvis
tøffe forhold) og padling ut mot Atlanterhavet.
vavadresse : gudbjorn@c2i.net

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Var i norge ligger....

...ålesund??
Har ingen atlas tillgänglig.
Jag är alltid nyfiken på nya farvatten att paddla i Norge, efter en extremt härlig tio-dagars tur i sognefjorden i sommras! Ett område som jag kan rekomendera å d varmaste. Vi "gick på tur" tre dagar mitt under färden, helt underbart!!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips